Întrebări categoria B

La apariţia defecţiunilor tehnice ale mecanismului de direcţie se procedează astfel:

se apelează la cunoştinţe care au mai întâlnit astfel de situaţii;

se continuă deplasarea, întrucât defecţiunea se datorează stării drumului public;

se apelează numai la atelierele specializate, care au personal calificat.

Vezi întrebarea

Cum puteţi folosi în condiţii optime capacitatea de frânare a motorului, atunci când coborâţi o pantă lungă şi înclinată?

schimbaţi într-o treaptă superioară;

schimbaţi la timp într-o treaptă inferioară;

după schimbarea vitezei, aduceţi imediat maneta în „punctul mort“.

Vezi întrebarea

La folosirea pe termen lung a soluţiilor antigel, trebuie aplicate următoarele reguli:

se va urmări întotdeauna nivelul optim al lichidului din vasul de expansiune;

după cel mult 3 ani soluţia antigel va fi complet înlocuită, chiar dacă densitatea acesteia corespunde cerinţelor;

se va urmări culoarea lichidului din vasul de expansiune.

Vezi întrebarea

Cea mai frecventă defecţiune a instalaţiei de răcire a motorului este:

slăbirea sau ruperea curelei de antrenare a ventilatorului şi a pompei de apă;

înfundarea prizei de aer care alimentează ventilatorul;

patinarea ambreiajului.

Vezi întrebarea

Dacă efortul depus pentru acţionarea volanului este mai mare decât în mod obişnuit, trebuie să verificăm, în primul rând:

starea de prindere a volanului pe axul său;

presiunea în pneurile punţii din spate;

presiunea în pneurile punţii din faţă.

Vezi întrebarea

Când este indicat să verificați presiunea din anvelope?

întotdeauna la 300 km;

de regulă, înainte de a porni la drum;

numai pe timp de iarnă, când anvelopele sunt reci.

Vezi întrebarea

Când măsuraţi presiunea din pneuri?

înaintea plecării în cursă, când pneurile sunt reci;

după parcurgerea a cel puţin 400-500 km, când pneurile sunt calde;

doar atunci când observăm că autovehiculul este înclinat într-o parte.

Vezi întrebarea

Criteriul de alegere a benzinei pentru motoarele cu aprindere prin scânteie îl constituie:

culoarea şi consistenţa;

cifra octanică (CO);

cifra cetanică (CC).

Vezi întrebarea

Temperatura lichidului de răcire care asigură performanţa maximă şi uzura minimă a motorului este cuprinsă în intervalul:

100-120 grade C;

60-70 grade C;

90-95 grade C.

Vezi întrebarea

Ce factor influenţează cel mai mult durata de serviciu a pneurilor?

presiunea;

temperatura mediului ambiant;

starea tehnică a frânei.

Vezi întrebarea