Ce reprezintă simbolurile EURO I, EURO II, EURO III şi EURO IV?
caracteristicile tehnice de provenienţă a unor vehicule din Uniunea Europeană;
standardele de poluare din Uniunea Europeană;
încadrarea autovehiculelor în diferite norme de consum.
caracteristicile tehnice de provenienţă a unor vehicule din Uniunea Europeană;
standardele de poluare din Uniunea Europeană;
încadrarea autovehiculelor în diferite norme de consum.
să verificaţi o dată pe lună, la rece, presiunea din pneuri;
să schimbaţi între ele pneurile, la aproximativ 10 000 km;
să înlocuiţi pneurile la fiecare 1000 km.
în cazul unei opriri lungi la o trecere la nivel cu calea ferată;
la culoarea roşie a unui semafor care, de regulă, durează foarte mult;
la semnalul poliţistului rutier făcut în acest sens.
planificarea traseului pentru a economisi timp și combustibil;
evitarea zonelor cu circulație densă, cu lucrări pe carosabil sau cu teren accidentat;
viteză și accelerație mai mari, pentru a scurta timpul de deplasare.
porniţi motorul acţionând pedala de acceleraţie la un sfert din cursă şi aşteptaţi ca acesta să se încălzească, pentru a reduce ulterior consumul de carburant;
porniţi motorul fără să acţionaţi pedala de acceleraţie şi demaraţi imediat;
apăsaţi până la capăt pedala de acceleraţie, porniţi motorul şi demaraţi cu o viteză cât mai mare.
să evitaţi transportul obiectelor inutile în portbagaj sau în habitaclu;
să nu aveţi montat în permanenţă pe autovehicul portbagajul suplimentar;
să utilizaţi spoilere şi faruri suplimentare.
să nu poluaţi fonic mediul înconjurător, folosind sistemul de sonorizare la putere maximă;
să întreţineţi în permanenţă autovehiculul curat, prin spălare şi degresare zilnică;
să fiţi calm şi să anticipaţi situaţiile astfel încât să evitaţi accelerarea şi frânarea bruscă.
folositi ultima treapta de viteza atunci cand este posibil, chiar si cand circulati prin localitati
schimbati cat mai repede vitezele pana ajungeti la treapta de viteza optima
circulati cu treptele de viteza inferioare pentru a nu forta motorul, obtinand astfel o putere mai mare
atunci când motorul nu atinge temperatura de funcţionare;
atunci când fumul de eşapament este de culoare neagră;
atunci când motorul funcţionează cu întreruperi.
să utilizaţi frâna de motor pentru a încetini;
să scoateţi autovehiculul din viteză în timpul frânării;
să folosiţi frâna de mână concomitent cu frâna de serviciu, pentru a obţine o frânare rapidă şi eficientă.