aiCarnet logo

Întrebări categoria D

Care este rolul principal al supapei de refulare a elementului pompei de injectie?

sa impiedice picurarea motorinei din injector, la sfarsitul injectiei;

sa impiedice reintoarcerea in pompa de injectie a surplusului de motorina;

sa creasca presiunea motorinei la sfarsitul injectiei.

Ce masuri se iau in cazul accidentarii foarte grave a unei persoane, intr-un accident de circulatie?

transportul imediat la cea mai apropiata unitate sanitara, cu orice mijloc de transport posibil;

transportul imediat pana la prima localitate si anuntarea ambulantei;

acordarea primului ajutor, pana la sosirea ambulantei.

Daca circulati pe un drum national european (E), va este interzis:

sa folositi pe timpul zilei luminile de intalnire;

sa opriti pe partea carosabila;

sa depasiti.

Va apropiati de o intersectie fara indicatoare de circulatie. Vizibilitatea in ambele directii este imposibila, din cauza vehiculelor stationate. Cum procedati?

intrati incet in intersectie, cu atentie marita;

traversati cat mai rapid intersectia;

semnalizati luminos si intrati in intersectie.

Cum trebuie sa procedeze conducatorul unui autobuz la trecerea la nivel cu calea ferata, atunci cand barierele sunt ridicate?

sa reduca viteza, fara a depasi linia continua pentru oprire;

sa opreasca autobuzul in locul unde vizibilitatea este maxima, fara a depasi indicatorul de prioritate in cruce;

sa reduca viteza autobuzului si sa traverseze cu atentie, asigurandu-se ca din partea stanga sau din partea dreapta nu se apropie un vehicul feroviar.

Pana la transportarea victimei la spital, pozitia de asteptare poate fi:

o pozitie cat mai comoda;

o pozitie care sa permita o buna respiratie;

o pozitie comoda pentru transport.

Care dintre vehicule nu au prioritate de trecere?

vehiculele care coboara o panta, fata de vehiculele care urca, daca sunt de aceeasi categorie;

vehiculele care se pun in miscare sau care ies din garaje, curti si ganguri, fata de cele care circula pe drumul public;

vehiculele care executa virajul spre stanga, fata de cele care circula din sens opus.

In cazul unui accidentat cu hemoragie masiva, actionati astfel:

asezati persoana pe abdomen si ii dati sa bea cat mai multe lichide;

asezati persoana pe un scaun in pozitia sezand si vorbiti cu ea;

asezati persoana pe spate, cu picioarele ridicate, imobilizati eventualele fracturi, nu ii dati sa bea lichide si o protejati contra frigului.

Sunteti obligat sa semnalizati orice schimbare a directiei de mers?

numai daca sunt vehicule care va urmeaza;

numai in localitati;

da.

Gravitatea unei hemoragii se apreciaza in functie de:

cantitatea sangelui pierdut;

culoarea sangelui scurs;

fluiditatea sangelui scurs.

In care dintre locuri este interzisa oprirea?

pe sectoarele de drum neiluminate;

pe sectoarele de drum la inceputul carora se afla indicatorul „Drum cu prioritate”;

pe sectoarele de drum unde se afla indicatorul „Drum ingustat”.

Ce se intelege prin conducere ecologica a unui autovehicul?

obligatia de a folosi in permanenta carburant biodegradabil;

deplasari urbane cu bicicleta, pe jos sau cu alte mijloace care nu polueaza atmosfera;

un ansamblu de masuri comportamentale, de control sau de verificare a vehiculului, prin care se realizeaza o importanta economie de energie si protectia mediului.

Cum veti proceda daca, apropiindu-va de o intersectie, observati aprinse simultan luminile de culoare rosie si galbena ale semaforului?

reduceti viteza si va continuati drumul, daca intentionati sa virati la dreapta;

circulati cu prudenta, deoarece semaforul este defect;

opriti si asteptati culoarea verde a semaforului.

Griparea (intepenirea) pistoanelor in cilindri se poate datora:

supraincalzirii motorului, din cauza lipsei lichidului din instalatia de racire;

folosirii defectuoase a ambreiajului;

rularii cu viteza redusa, fara motiv intemeiat, pe timp de vara.

Care dintre urmatoarele cauze determina incalzirea anormala a tamburilor de franare?

ruperea arcului de readucere a sabotilor;

distanta prea mare dintre saboti si tamburi;

prezenta aerului in instalatia de franare.