aiCarnet logo

Întrebări categoria D

Incalzirea puternica a bobinei de inductie se poate datora:

defectiunilor infasurarii secundare;

bateriei de acumulatori;

exploatarii motorului la turatii mari.

Cum procedati in situatia in care observati in fata dvs. o minge care se rostogoleste?

continuati sa circulati cu aceeasi viteza, intrucat trecerea peste minge nu este periculoasa pentru autobuz;

avertizati sonor, reduceti viteza si circulati cu atentie;

virati brusc in directia opusa de rostogolire a mingii.

Comportamentul ecologic in conducerea unui autovehiculul presupune:

planificarea traseului pentru a economisi timp si combustibil;

evitarea zonelor cu circulatie densa, cu lucrari pe carosabil sau cu teren accidentat;

viteza si acceleratie mai mari, pentru a scurta timpul de deplasare.

Conducatorii autobuzelor sunt obligati sa circule cu o viteza maxima de 30 km/h in localitati sau 50 km/h in afara acestora, in urmatoarele situatii:

pe drumurile cu denivelari, semnalizate ca atare;

la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje;

la schimbarea directiei de mers prin viraje.

Conducatorul unui autobuz este obligat sa opreasca:

la apropierea de o intersectie;

la semnalul nevazatorilor care traverseaza strada;

la semnalul conducatorului coloanei de pietoni.

Conducatorul unui autobuz este obligat:

sa nu conduca dupa ce a consumat medicamente impotriva bolilor cronice;

sa se prezinte la termen, la unitatea de politie care l-a citat, pentru solutionarea oricarei probleme legate de calitatea sa de conducator;

sa anunte imediat cea mai apropiata unitate de politie, daca s-a imbolnavit.

Se considera contraventie:

nerespectarea prevederilor privind detinerea, de catre un conducator auto, a mai mult de o cartela tahografica valida;

oprirea autovehiculului in afara locurilor specificate in cartela tahografica;

fumatul in autovehiculele dotate cu tahograf.

Viteza maxima admisa pe autostrazi, pentru vehiculele din categoria D si subcategoria D1, este de:

90 km/h;

110 km/h;

130 km/h.

Uzurile locale din zona benzii de rulare a pneurilor se produc din cauza:

ovalizarii tamburului rotii respective;

rularii cu presiune scazuta in pneuri;

rularii autovehiculului pe drumuri accidentate.

Cine stabileste locul statiilor mijloacelor de transport public de persoane?

autoritatile administratiei publice locale, cu avizul politiei rutiere;

detinatorii autovehiculelor care efectueaza aceste servicii;

conducatorii autovehiculelor, la cererea calatorilor.

Care dintre urmatoarele cauze determina manevrarea greoaie a volanului?

uzura excesiva a rulmentilor rotilor directoare;

dezechilibrarea rotilor directoare;

griparea pivotilor fuzetelor.

Daca intr-o intersectie conducatorul de autobuz intalneste semnalul verde al semaforului, precum si indicatorul „Cedeaza trecerea”, el este obligat:

sa respecte semnificatia semnalului verde;

sa respecte semnificatia indicatorului;

sa respecte semnificatia semnalului verde, acordand prioritate de trecere vehiculelor care circula pe drumul prioritar.

Cui trebuie sa cedeze trecerea conducatorul autobuzului din imagine, daca semafoarele nu functioneaza?

Cui trebuie sa cedeze trecerea conducatorul autobuzului din imagine, daca semafoarele nu functioneaza?

autocamionului, deoarece face parte din categoria autovehiculelor grele;

atat bicicletei, cat si autocamionului;

bicicletei.

Griparea pistonului unui element al pompei de injectie poate conduce la:

spargerea carcasei pompei de injectie;

supraturarea motorului;

fisurarea arborelui cu came al pompei de injectie.

Ce rol are sistemul de transmisie?

transmite, modifica si distribuie momentul fortei de la motor la rotile motoare;

transmite lichidul de la pompe de receptori;

distribuie uniform presiunea la toti cilindrii de frana.